2022. december 17., szombat

Mókának indult, komolyra fordult – villáminterjú Pap Katával

 


 

Hogyan lettél Cimbora?

Kérdezték: Jössz játszani? Mondtam: Jövök!

Mi az a tíz szó, ami először eszedbe jut, ha meghallod a szót „Író Cimborák”?

mese, vers, játék, lánc, kicsi, gömbölyű, piros, lenyomat, pillanat, szünet

Mi az, ami szerinted a legnagyobb érték a cimboraságban?

A szabadság.

Mi az, amit nem szeretsz a cimboráskodásban, vagy ami megnehezíti a cimboraságot?

Csak azt nem szeretem, hogy egyre kevesebb az időm erre is.

Szerinted kik olvassák többen a Cimbi oldalt: gyerekek vagy felnőttek? Miért?

Talán felnőttek. Gyerekek olvasnak blogokat? Az enyémek nem, de talán a kamaszok. Igazából fogalmam sincs.

Miért jó, hogy alapvetően online oldal vagyunk?

Sokkal nagyobb teret ad a mindenféle műfajoknak, illetve a csoport jellegéből adódóan jó, hogy ez egy rugalmas felület.

Alakulhatnak-e ki (szakmai) barátságok egy online közösségen belül? Neked van-e ilyen tapasztalatod a Cimbikkel kapcsolatban?

Én elég lazán kapcsolódom a csoporthoz, így nekem nem alakultak ki szorosabb személyes kötődéseim. De sok érdekes pillanatnyi találkozás igen.

Segítette-e szakmai előrelépésedet és/vagy személyiséged fejlődését a Cimbi oldal?

Nagyon sokat dolgozom alkalmazott műfajokban, ami eléggé kiszorította a szuverén alkotást az életemből sajnos. A cimbiskedés nekem mindig lehetőség a szabad alkotásra, ami sokat ad lelkileg, és a szakmai fejlődést is nagyon segíti.

Melyik projekt volt a kedvenced a tíz év alatt? Miért? Melyik projektet tartod a legeredményesebbnek? Miért?

A kedvencem az volt, amikor véletlenszerűen egymás mellé sorsolt alkotótársak dolgoztak együtt, egymás munkáihoz készítve új szövegeket/képeket. Nagyon szerencsés voltam, mert Magolcsay Nagy Gáborral kerültünk párba, aki nem szöveget, hanem zenét (hangélményt) küldött nekem. Igazi flow élmény volt elmerülni a meditatív világba, amit a zenéi teremtenek.
A közös munkánk eredménye itt látható/hallható: Idegen diószomnia

A másik kedvencem a Szósátor, ami egy kazak művészekkel közös műhelymunka volt.

A legeredményesebb projektek pedig valószínűleg az Utcáról Lakásba Egyesület javára szervezett jótékonysági aukciók voltak. A karitatív ügy még a szokásosnál is több alkotó energiát mozgósított mindannyiunkban, amiből kézzel fogható, pénzben kifejezhető érték született. Ez minden résztvevő számára nagy öröm volt.

Milyen projektet látnál szívesen a következő tíz évben?

Én nagyon szerettem a láncjátékokat is, amikor egymásnak adtuk tovább az alkotásokat. Ilyesmiben szívesen részt vennék újra.

Ha négykezest kellene írnod egy Cimbitársaddal, kit választanál? Miért?

Mivel nem vagyok író, nem tudom, jó ötlet lenne-e bárkivel is négykezest írnom. De azért lehet, hogy kipróbálnám egyszer. Bárkivel, aki bevállalná.

Ki a kedvenc grafikusod? Miért? Mely cimbis illusztrációját mutatnád meg másoknak? Miért?

Sok kedvenc illusztrátorom van, de most a cimbis oldalról Paulovkin Boglárka néhány munkáját linkelem ide (kattints a névre). Szeretem a képei gazdagságát, sűrű anyagszerűségét, jó bennük kalandozni.

 

Paulovkin Boglárka illusztrációja
Majoros Nóra A kert és a lepke című meséjéhez


Mi a legjobb emléked a cimborasággal kapcsolatban?

Hát sajnos erre nem tudok mit írni, mivel rendszerint itthon rajzolgatok csak, és nem megyek el a közös rendezvényekre, találkozókra.

Mi az, ami változtatnál a Cimbi műhely működésében? Miért?

Az én működésemben azt változtatnám, hogy párszor elmenjek a közös rendezvényekre, találkozókra.

Ha egy mondatban kellene megfogalmaznod az Író Cimborák lényegét, mit írnál?

Ez mókának indult, de komolyra fordult.

Hogyan ajánlanád a Cimbiket egy most induló, ifjú alkotónak?

Éppen most ajánlottam egy tehetséges diáknak (egy barátom tanítványának) a Cimbi oldalt, ahol kipróbálhatná magát, tanulhatna, publikálhatna, ismerkedhetne. Szerintem fog is J

Küldetés vagy játék? Tettek mezeje vagy játszótér? Szerinted mi illik jobban a Cimbora műhelyhez: küldetésnyilatkozat, játékszabály vagy ars poetica?

Játék-küldetés. 

 

Pap Kata: Idegen táj

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése