2018. május 18., péntek

Ábel Hanka és Csík Mónika: Nyári sós


Ami a szíveden…

Nagyon szeretnék egy delfint egy óriási medencében, vagy egy fókát. Természetvédő leszek, ezért nagyon vigyázni fogok az állatokra, és szeretném sokukat megmenteni. A delfin a kedvenc állatom. A fókákat azért szeretem, mert láttam egy nagyon jó filmet róluk, és a cirkuszban fotózkodtam velük. Azért szeretnék természetvédő lenni, mert az állatokkal és a természetben érzem jól magam. 

Ábel Hanka 3.b

Ábel Hanka (3.b) illusztrációja


Csík Mónika
Nyári sós

A bőrömnek olyan íze volt,
akár a sósperecnek,
színe meg mint a sarki
pékségben a cipók héja,
barna volt a nyár is,
barna és fűszeres,
illatként illantak
felhők fölé a virágok,
ropogott a fagyitölcsér,
málnapettyes lett a világ,
a madarak csőrükben
hozták-vitték a kéket,
várfalak épültek ahol
föld és víz összeért,
homokállatok sorjáztak
háttal az égnek,
nehéz cseppek ültek
a homlokunkon,
a napernyő – akárcsak
letépett, pöttyös gomba –
pörgött, pörgött a szélben;
éjjelente pedig – amint csitult
a hullámok viaskodása –,
alászálltam a mélybe,
delfinként suhantam
víz alatti legelők felett,
hagytam, hogy átjárjon a sósság,
borzongasson a félsz,
és a fény járt az eszemben,
hogy majd üvegbe zárva
viszem magammal haza,
amikor csomagolni kell.


Talárcsik Réka (5.b) illusztrációja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése