2018. május 23., szerda

Phoenix és Nagy Izabella: egy világ

Ami a szívemen…

            Én elég sűrűn el szoktam gondolkozni az életen. Az egész világon. Rajtunk kívül van-e élet? Számomra a legérdekesebb az univerzum.
            Ugye már említettem, hogy ezen sokszor elgondolkozom. Az Univerzumon kívül mi lehet? A nagy semmiség? Talán a világunk ellentétje? Abban a világban minden és mindenki lehet, hogy az ellenkezőjét csinálja, amiket ebben a világban csinálunk? A formája is más lehet mindennek. Mi lenne akkor, ha sehol nem lenne élet vagy semmi sem? Ha mi nem lennénk, akkor helyettünk kik lennének? Milyen élőlények? A Földünk (ami nekik lehet, hogy nem Föld) hogy nézne ki? Az is lehet, hogy nem bolygón élnek. Sőt lehet, hogy sokkal okosabbak.
Egy biztos, hogy ezek csak feltételezések tőlem. 

Phoenix 5.a
 
Vas Ádám (5.a) illusztrációja

Nagy Izabella
egy világ

sűrűn
el szoktam gondolkodni az életen az egész világon
rajtunk
kívül van-e élet
az Univerzumon
kívül mi lehet
talán a nagy semmiség
a világunk ellentétje
és a formája is mindennek más lehet
sőt lehet hogy
sokkal okosabbak
ezek csak feltételezések tőlem

amikor nyáreste felnézek az égre
a csillagok vigyorgó élőlények
szemük csillogása verődik vissza a királykék mezőn
a hold a tavuk nagyot fürdenek benne
a tejúton szánkóznak hazafelé a pancsolás után
csak én látom így a formákat?
a fej az kocka a szem két bogyó a száj meg egy nagy kapu
egy másik világba amit innen kintről nem is ismerünk
amikor kinézek a fejemből kora reggel
csak akkor nem gondolok semmire
amíg anyu kakaót nem hoz és friss vajas kiflit
nincs Univerzum és más
élőlények
se más bolygók
csak a kora kora reggel

ugye már említettem hogy el szoktam gondolkodni?
el szoktam gondolkodni hogy milyen a világ
kerek mint a focilabda vagy lapos mint a palacsinta
vagy épp mint az ementáli sajt: lukacsos
el szoktam gondolkodni hogy milyen a külső világ
a nagy sötétségben ragyogó csillagok tükrében
hogy úsznak az ufó alakok
ott a messze messze vajon élnek-e élők
vagy élnek-e tárgyak nem létezők: nem tudom
ha ott a lét a nemlét és a nemlét mégis van
a sok feketeségben a csillag mutatja az utat?
s nincs-e hideg arrafelé meg szörnyek és halál
vagy épp olyan mint a menny: csupa móka és kacaj?
nem tudom
de
ugye
már említettem
hogy el szoktam
gondolkodni
az életen



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése