2022. május 27., péntek

Annyi minden kifárad… – villáminterjú Békés Mártával

 


Hogyan lettél Cimbora?

Dávid Ádám fejéből pattant ki az ötlet, hogy az Illusztrátor pajtások mintájára legyen a gyermek -és ifjúsági íróknak is egy csapata és internetes oldala. Ő hívott az alapító összejövetelre. Szorongva mentem az ismeretlen emberek közé, feszengtem is eleget. Akkor már megjelent az Iskolabolygó c. kötetem. Mindenki felolvasott a saját munkájából. Nagyon örültem, hogy Mészöly Ági kíváncsi lett a kötetre, és vásárolt is egy példányt a gyerekeinek.

Mi az a tíz szó, ami először eszedbe jut, ha meghallod a szót „Író Cimborák”?

vidámság, aktivitás, energia, fiatalok, játék, barátság, alkotás, nyitottság, humor, lelkesedés

Mi az, ami szerinted a legnagyobb érték a cimboraságban?

Talán az, hogy van. Annyi minden kifárad, de itt mindig van, aki tovább vigye a cimboraságot.

Mi az, amit nem szeretsz a cimboráskodásban, vagy ami megnehezíti a cimboraságot?

Az kicsit zavar, hogy szembesülnöm kell a saját nehézkességemmel, lustaságommal. Sokszor szégyenkezem. De az jó, hogy a többiek nem ilyenek.

Szerinted kik olvassák többen a Cimbi oldalt: gyerekek vagy felnőttek? Miért?

Azt gondolom, hogy felnőttek többen olvassák, mert rájuk ez inkább jellemző. Ha gyerekek olvassák, az is felnőtt közvetítésével, ajánlásával történhet.

Miért jó, hogy alapvetően online oldal vagyunk?

Mert ez olcsó, rugalmas, lehetőség van azonnali visszacsatoláshoz.

Segítette-e szakmai előrelépésedet és/vagy személyiséged fejlődését a Cimbi oldal?

Dávid Ádám volt a 2. kötetem szerkesztője a Móránál. Miklya Zsolt és Miklya Luzsányi Mónika szerkesztik a Kálvin Kiadó tankönyv és szöveggyűjtemény sorozatát, amelyekben eddig már több versem megjelent.

Melyik projekt volt a kedvenced a tíz év alatt? Miért? Melyik projektet tartod a legeredményesebbnek? Miért?

Sok sikeres téma volt, nekem az Ami a szíveden  különösen emlékezetes. Engem legtöbbször nógatni kell, de aztán Zsolt kérésére több verset és egy prózát is küldtem. Azért is tetszett ez a projekt, mert itt a gyerekek alkotásai, rajzai, írásai is szerepeltek, azokhoz csatlakoztunk mi, és a végén Kiskunfélegyházán találkozhattunk, gyerek és felnőtt alkotók.

Ha négykezest kellene írnod egy Cimbitársaddal, kit választanál? Miért?

Nekem van egy privát író cimborám, Gáti István, ő legnagyobb sajnálatomra nem tagja az Író Cimboráknak, de remélem, ez változni fog. Miklya Zsolttal kipróbálnék négykezest. Zsolt kritikája sokszor vitára késztet, sokszor elgondolkodtat, mindig érzem bennük a szeretetet, odafigyelést, támogatást. Ez ritka kincs.

Ki a kedvenc grafikusod? Miért? Mely cimbis illusztrációját mutatnád meg másoknak? Miért?

Több grafikusnak is tetszenek a munkái, Makhult Gabriella munkáit nagyon szeretem. Aki nélkül elképzelhetetlen a Cimbi műhely, az Bódi Kati. Univerzális tehetség! 

 

(C) Bódi Kati

A Gáti Istvánnal és a Járdasziget együttessel közös albumunk borítóját és mellékletét is ő készítette. Róla mondta István, hogy amit Bódi Kati nem tud, az nincs.

 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése