2023. január 6., péntek

Várfalvy Emőke: Csillu és a nyúl éve

 

Szegedi Csilla illusztrációja

 

Nyuszi, én úgy szeretnék valami jót csinálni! – hemperedett a hasára Csillu az apróvirágmintás paplanon.

Játszunk?

Nem!

Éhes vagy?

Nem!

Akkor olvassunk egy mesét?

Nem!

Ajjajjj! – sóhajtott tanácstalanul Nyuszi, a szürkéskék plüssnyúl.

Nem érted, Nyuszi, én olyan jót szeretnék, aminek mások örülnek! – ült fel a sarkára Csillu, és egy nagyon gubancos grimasz jelent meg az arcán.

Nahát, Csillu! – Nyuszi füle teljesen kiegyenesedett az örömtől és a meglepetéstől.

Mit nahát?

Csak nem?

Csak mi?

Csak nem egy új évi fogadalom? – Nyuszi ekkor már szinte ugrált az örömtől, kis rózsaszín orra izgatottan mozgott föl és le.

Jó, ha nem akarsz, nem kell segíteni! – fonta össze mindkét karját Csillu, de közben egy aprócska mosoly már kezdte befészkelni magát a szája sarkába.

De akarok! Hát nem látod, mennyire izgatott vagyok?! – Nyuszi Csillu ölébe ugrott, és le nem vette a szemét gazdája egyre szélesebb mosolyáról.

Biztos?

Olyan biztos, mint ahogy az, hogy egy roppanó répa jobb, mint egy tréfa.

Te most viccelődsz velem, Nyuszi?! – Csillu mosolya megállt a növekedésben.

Dehogy, csak próbálok elindulni – vágta rá gyorsan Nyuszi.

Merre?

Hát a jó irányba. De előtte meg kell súgnod valamit.

Jó – Csillu most már nem tudott nem mosolyogni –, mi az?

Súgd meg nekem, hogy mi a fogadalmad!

De ha elmondom, nem fog teljesülni – a világ legszélesebb kislánymosolya teljesen eltűnt.

Az a születésnapi kívánság. És ha visszaemlékszel, a 4. születésnapi kívánságodat véletlenül meghallottam, és mégis teljesült. Ezt úgy hívják: csoda. A csodák pedig ilyen rakoncátlan kis jószágok – magyarázta Nyuszi, hogy minél előbb visszacsalogassa a köddé vált mosolyt Csillu arcára.

És szerinted a fogadalomban is segítenek?

Szerintem tegyünk egy próbát!

Hát, jó – mondta Csillu, és a mosoly újra kiült az arcára.

Akkor halljam a fogadalmad! – hegyezte a fülét Nyuszi.

Örömet okozni mindenkinek – suttogta Csillu olyan halkan, hogy azt tényleg csak egy óriásira hegyezett bolyhos plüssnyúlfüllel lehetett hallani.

Hű, hát ez tényleg egy csodás fogadalom, de nem lesz kicsit túl nagy? – pödörte meg hosszú, de nem szúrós bajszát Nyuszi.

Lehet egy fogadalom nagyobb, mint aki teszi? Mert, ha nem, akkor pont akkora, amekkora én vagyok – jelentette ki Csillu, arcán továbbra is magabiztos mosollyal.

És te nagy vagy, Csillu?

Nem, én még kicsi vagyok. Tudod, hogy még használom a sámlit, amit a nagyitól kaptam – válaszolt Csillu, határozott mosolya pedig láthatóan kezdett visszavonulót fújni.

Melyik nagyitól?

Jaj, ne már, Nyuszi, hát amelyikkel a csillagokat szoktuk nézni a Balatonon – a mosoly a nagyi említésére újra erőre kapott.

Tényleg, a csillagok! Most eszembe jutott valami! – mondta Nyuszi, és úgy ragyogott a szeme, hogy Csillu tudta, jó úton járnak. Meg is próbálta kitalálni a megoldást.

Csillagszóró?

Nem!

Mézeskalács csillag?

Nem!

Csillaghullás?

Majdnem! – rikkantotta Nyuszi, és leugrott Csillu öléből a szőnyegre. – Mit szólnál hozzá, ha most felöltöznénk, kimennénk a kert végébe, és felrajzolnád az égre azt, ami szerinted a legjobb a világon? Hogy mindenki lássa! Na?

Jó, de mivel rajzoljak? – a mosoly izgatottan kapaszkodott Csillu szája szélibe.

Történetesen a nagyitól múlt nyáron kaptam egy kis hullócsillagport, amibe, ha belemártogatod háromszor a ceruzád hegyét, te is tudsz csillagképet rajzolni az égboltra – húzta ki az éjjeli szekrény alsó fiókját Nyuszi.

Ez csodás! De Nyuszi, mondd, hogy fogom elérni az eget? Én még kicsi vagyok és…

Kivisszük a sámlit is. És ha a sámli sem elég, majd én is segítek, jó?

Így esett, hogy ebben az évben a világ minden táján feltűnt a Nyúl Csillagkép az égen, amit mindenki örömmel fogadott, hiszen sokan úgy tartják, a nyúl a türelem és a szerencse jelképe.

  

 

Szerkesztette: Nagy Izabella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése