2016. szeptember 6., kedd

Kalas Zsuzsa: Visszatérés – Nagy Izabella: Ablakmosók




Kalas Zsuzsa: Visszatérés

Egy fúvós parti szél, mikor anyával összevesztem,
s azt mondtam, nem megyek haza. Átjárt a hideg,
míg kóboroltam, s miközben a menetrendet néztem,
azt gondoltam, izgalmas, hogy végre egyedül vagyok.
A mólón hullám robbant szét,
s szemközt, a megannyi apró fény üzent nekem.
Bandukolva indultam vissza,
s bár a sötét ablakok
vigyorogva kísértek, nem féltem.
Beszálltam apa kocsijába, aki mellettem megállt.


Bódi Kati illusztrációja



Nagy Izabella: Ablakmosók

ideki’
fel-le
le-fel
innen-oda
onnan-ide
habosítva
kenegetve
csiszatolva
maszatolva
tisztítjuk az ablakot.
bent pedig
ülnek
az okosok
okosságot mondanak
mert ilyen fontosak
fontosságuk tudatában
saját hangjukat szeretik
hallani.
az ablak
tisztul
ideki’
mert
fel-le
le-fel
innen-oda
onnan-ide
habosítva
kenegetve
tisztítjuk az ablakot

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése