2021. december 4., szombat

Németh Eszter - Bechtel Helga: Nyáridő

(c) Bechtel Helga

Nyáridő

 

Gyengéden vitte a karjában 

az öreg hölgyet.

A víz felhajtóereje 

és az archimédészi törvény segítette.

Nekem az államig ért a klórozott víztömeg. 

Számolgatni kezdtem, hogy a 

hölgy és az őt tartó bácsi mennyit vesztett

a súlyából, pontosabban mennyivel emelték

a vízmagasságot.

Öregek voltak, töpörödöttek.

Irreleváns súllyal.

A homlokomhoz emelt kézzel 

néztem a parton 

olvadozó közös életük súlyát.

Ott tették le, látszott 

szemükben a kacér vidámság,

gyerekkor, mintha féltett játék,

úgy tartották egymást.

 

Hirtelen feldöntöttek,

magasabb már nálam, hát ölbe kapott,

a még csak tucatévnyi.

Zavarba jöttem, mint a rajtakapott, 

hisz csecsemőként ringattam így.

Kapálództam és összezárult orvul 

fejem fölött a medencényi víz.

 

Archimédeszre gondoltam, 

ahogy fejszámol, pedig ez 

kémia.

 

Az öregekből vízbe oldódott

szeretet és béke.

Nyáridő.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése