2021. december 26., vasárnap

Kátai Letti: Tükör és nyúlleány & Szőnyi Gergely

Tükör és nyúlleány

(c) Szőnyi Gergely


Tükröcském, mondd csak meg nekem,

én vagyok-e a vidéken

a legfehérebb nyúlleány,

vagy akad vakítóbb netán?

Ezek a legújabb krémek,

Japánból való a készlet.

Trallala-tüll, kencefice.

Nincs itthon még senkinek se.

„Bundád csillogó porcelán,

szemed a Csendes-óceán.” –

így Tükör, s a nyúl felvidult,

mi ránca volt, mind kisimult,

mert hisz voltak a szőr alatt,

és ez egy fontos gondolat!

„De mi van, hogyha véletlen,

gyanútlanul egy reggelen

levedled mind, és szőrtelen

- rágondolni is förtelem -

elugrasz majd, hogy nyúlbálozz,

s ott mindenkire csak frászt hoz

ily ráncos, girhes nyúlnémber…

Nem győzöm súgni elégszer –

villog Tükör – a pipere

erre a bajra fityfene.

Jellem kell, nem bundaolaj,

az önimádat, elmebaj.

S mit magáról kegyed vetít,

engem csak elkedvetlenít.

Mert villantom Én a felszínt,

de a Való az, mit behint

mindenféle új kencével,

fehérítő pasztagéllel.

Ám ne vegye tragikusan,

van remény ó nyúlambulam.

Költözzön le a fészbukról,

unalmas már, mit kiposztol,

legyen csak simán nyúlleány,

az egyszerű az új vagány!”

Tükröcském, mondd csak meg nekem,

normális vagy te egészen?

A legfehérebb nyúlleány

vagyok, és ilyet nem kreál

többet az isteni végzet,

mostantól a hátam nézzed!

Trallala-tüll, kencefice.

Nincs itthon még senkinek se.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése