2021. április 14., szerda

Művész a társadalomban 3. fejezet



Dávid Ádám

A művész alkotásával akkor is szerepet vállal, ha nem színművész, és ha esze ágában sincs szerepet vállalni. Ám a mű, amelyet megalkot, állásfoglalás, akár akarja, akár nem. Állásfoglalás életről, halálról, szerelemről, gyűlöletről, mindarról, ami minket, műélvezőket foglalkoztat. És ha abba a művészbe szorult egy csöppnyi jóérzés vagy szolidaritásféle (azt gondolom, hogy mindannyiunkba szorult valamennyi, csak sokan lusták, és még többen gyávák vagyunk előpiszkálni, annyira mélyen beszorult, valahol a szívünk tájékán), akkor kutyakötelessége fontos társadalmi ügyekben megnyilvánulni. Mint ahogy az én mesémben a Krampusz nevű vén eb kötelességének érzi, hogy szolidáris legyen a gazdájával. Szóval ha Bovaryné nem is, de Krampusz én vagyok.


Demény Andrea

A művészet: a rajz, festés, grafika számomra az életem része.
Nem tudom elképzelni, hogy mással foglalkozzam másból éljek meg.
Gyerekkorom óta imádok rajzolni és mindig is vizuális művészetek területén szerettem volna dolgozni.
A művészet összes ága fontos része a modernkori társadalomnak.
Az oktatásban is fontos szerepe van, hiszen fejleszti a kreativitást, a fantáziánkat, ami nagyon fontos összetevője az életünknek.
Ugyanakkor felszabadít, segít az érzelmeink kifejezésében, érzékenyebbé, empatikusabbá tesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése