2015. december 4., péntek

Dióbél 20x20


Both Gabi kérdez, Hétvári Andrea válaszol

HétvárSosem gondoltam volna, hogy ennyi minden lakik benne; sokan mondták már, hogy mesebeli név, egy ideje nagyon szeretem (angolul is jól hangzik: Sevencastles J


Rím 
Első könyvem és gyermekverseimet a Rím Könyvkiadó adta ki.

Forma        
Szonetteket írok, formában írt versért kaptam a bronzzal ékesített babérkoszorúmat is, a krumplifőzelékbevalót 

Weöres       
Filozófia költészetnek álcázva, varázslattal és szakralitással fűszerezve.

Mese           
Iránytű és térkép magasabb és mélyebb önmagunkhoz.

 Himnusz   
Székesfehérvárhoz írt versemet a város hivatalos himnuszának választották.

Tanítás        
Mindennel és mindenhol: nincsen irány nélküli mozdulat, leírt vagy kimondott szó.

Haiku          
Miniatúra-technika a költészetben, valaha japánul is tanultam, szenszeino hándbágguno nákányi pengá árimászká.

Film           
Szárnyát vagy combját, Vissza a jövőbe, Sörgyári Capriccio, Olsen banda, ezen kívül Bud Spencer rajongó vagyok.

Színház     
Három éve kezdődtek a gyermekeknek szóló színháztermes, irodalmi teadélutánok hegedűművész barátnőmmel Képzeld el! – Meseszép! címmel.

Muzsika    
Az emberiség közös anyanyelve – énekelni több évig tanultam, előfordult már,
hogy dallamot és hegedűszólót is írtam saját vershez.

Kert          
Mi magunk.

Képzelet   
Mi magunk és minden lehetőségünk.

Művészet  
Önhalászat, én-bányászat; megtermékenyülés, érlelés, szülés.

Újpest       
Kardvirágos néni, piac, tejeskávé, óvodáskori kifli, otthon.

Emlékek    
Ezerszer olvasott könyvek egymásra pakolva befejezés nélkül.

Anya         
Ősuniverzum.

Csiperi      
Ceruzám alól született csiperkegomba-kislány óvodásoknak szóló mesekönyvemben, harmóniát keresve-gyűjtve és sugározva talán én.

Susulyka   
Lélektársa Csiperinek.

Macska     
Emberi viszonylatokon túli szuperintelligencia, az egyiptomiak még értették.

Fiúk          
Mátyás nevű 14 éves fiúgyermek, programozónak készül, vagyis már most developer.


Hétvári Andrea kérdez, Both Gabi válaszol

Mindenhová magammal viszem a…
Magamat. Minden helyzetben megpróbálom a tőlem telhető legjobbat nyújtani. Ez sokszor nagyon kevés. De a szándék megvan bennem.

Ha csak egy kívánságom lehetne…
Ne legyen soha vége a mesének.

A kedvenc könyvemmel…
Intim kapcsolatba kerülök, például az ágyamba viszem…

Az ébredés első perceiben…
Nincs időm ábrándozni, mindig gyorsan kell cselekednem. Már réges-rég leszoktam a kávéról, tehát alibim sincs a merengésre. Vannak néha ideális reggelek, amikor nem kell rohannom sehova. Azokat összebújással töltöm.

Egyszer nagyon szeretnék…
Időmilliomos lenni.

Az írás…
Összefügg az olvasással. Nem létszükséglet. Tudnék nélkülük élni. Csak hát… minek?

Palipál nekem…
Több mint mese. Az életem nagyon fontos része. A gyerekeimmel való mély kapcsolatom alapjának az egyik szimbóluma.

A mesék világán kívül…
Mostanában a nők világa is befigyel az életembe a munkám kapcsán. Izgalmas. Kinyitott egy kaput bennem, amit magam csuktam be. Hiba volt.

Szeretem azt, amikor…
Nyugalom van körülöttem. De nem sokáig. Mert folyton zsizsegnem kell.

Késő este szoktam…
Gondolkodni. Nappal csak ügyeket intézek, loholok, látszólag dolgozom. De éjjel senki nem zavar (Ideális esetben.) Még én sem zavarom magam. Ami ritkán fordul elő. Ha lehetne alvás nélkül élni, biztos megpróbálnám…

Ki lehet kergetni a világból azzal, …
Ha valamilyen hivatalos ügyet kell intéznem. A szerződéseket sem szoktam idejében visszaküldeni, aztán csodálkozom, amikor nem kapok honoráriumot.

Bármit megteszek, ha…
A gyerekeimről, a mesékről, egy álom megvalósításáról van szó.

Lujzival mindig…
Vidám az élet. Ennyi feltétel nélküli szeretet csak szeretetet szülhet. És végre megint kisgyerekes anyuka lehetek. Lujzira úgy kell vigyázni, mint egy háromévesre.

Nem számít…
A pénz. A legjobb dolgok nem kerülnek pénzbe.

Lehet, hogy mezítláb…
Is elindulnék világgá. De az is lehet, hogy nem.

Csíkos napernyővel…
Miután napallergiám van (és persze víziszonyom), ezért én a vízparton nem is tehetek mást, mint gubbasztok a csíkos napernyő alatt, és azon gondolkodom: miért nem pöttyös? Azt jobban szeretem.

Még nagyon sokáig…
Szeretnék ilyen gyereklelkű felnőtt maradni.

A csillagok innen a Földről…
Kicsit távol vannak, de azért láttam én már hullócsillagot…

Mindennap…
Tennem kell valami jót. Anélkül nem érdemes élni.

A csupaszív lovagok manapság…
Azt hiszik, nincs létjogosultságuk, pedig, ha valamikor, akkor mostanság nagyon! Nekem is van három csupaszív lovagom. Szeretem őket. Mást nem tehetek.

1 megjegyzés: