2013. október 25., péntek

Csík Mónika: Hibbant állatsoroló



Pap Kata illusztrációja

                                                Rajzoltam egy köpcös kandúrt,
                                                icipicit kajsza,
                                                ebéd után vízbe pottyant,
                                                lekopott a bajsza.

                                                Rajzoltam egy vad zsiráfot,
                                                orra lika füstöl,
                                                toprongyos, mert három éve
                                                egy nadrágot nyüstöl.

                                                Rajzoltam egy tevepúpot,
                                                nincsen neki lába,
                                                bár messziről úgy tűnik, mint
                                                ha négy lábon állna.

                                                Rajzoltam egy atomhangyát,
                                                csupa izom fickót,
                                                nevetik, mert a hátára
                                                kapott három cickót.

                                                Rajzoltam egy mosómedvét,
                                                teknőjébe szappant,
                                                üzente, hogy tányérjára
                                                kérne inkább kappant.

                                               Rajzoltam egy vízilovat,
                                               ásítva nyerített,
                                               még mielőtt meccsre indult
                                               vállkendőt terített.

                                               Rajzoltam egy pöttyös zebrát,
                                               lemaradt a farka,
                                               nyűgös, mert a sörénye meg
                                               szivárványszín tarka.

                                               Rajzoltam egy szamárcsikót,
                                               négy keréken gördül,
                                               amint futni kezdene, hát
                                               azon nyomban földűl.

                                               Rajzoltam egy kafferbivalyt,
                                               pikkelyes a háta,
                                               nyelve hegyén szúnyoglárva,
                                               kobakján poszáta.

                                               Rajzoltam egy cerkófmajmot,
                                               éjjel-nappal körmölt,
                                               megszökött egy könyvtárossal,
                                               futott, csak úgy pörkölt.

                                               Rajzoltam egy krokodilust,
                                               rúzsos lett a szája,
                                               krokodilbőr csizmájában
                                               feldagadt a lába.

                                               Rajzoltam egy vikunyát is,
                                               csuklik, mint a Ferkó,
                                               ráijesztek: toporzékol,
                                               azt hiszi, hogy pejkó.

                                               Rajzoltam egy bűzös borzot,
                                               fodros a kabátja,
                                               fogatlan kis vidrapaca
                                               lesz majd a barátja.

                                               Rajzoltam egy bohócsipkás
                                               fényképezőgépet,
                                               benne őrzök minden vicces
                                               rajzállatka-képet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése