2014. február 13., csütörtök

Mészöly Ágnes és a 16 éves Koppány Csenge (9 évesen írt verse)

Koppány Csenge illusztrációja, melyet 16 évesen készített
Koppány Csenge (9 évesen): Anyunak
Anyám szeme olyan barna,
Mint a dió omlós magva.
Az én szemem olyan kék,
Mint a tenger, mint az ég.
Anyám arca tiszta nyugodt,
Öröm tölt, ha rágondolok.
Az én arcom cserfes vidám,
Kislány, aki sokat kíván.
Anyám szíve gondoskodó,
Gyerek-lelkkel gondolkodó,
Az én szívem szerető, bár
Nem érhetem utól anyám.
Hasonlóak nem vagyunk, ám
Szeretetünk mesze elszáll,
Éppen ezért azt kívánom,
Anyám jól élj e világon.
Mészöly Ágnes: Neked, te lány
Tenger a szemed és ég
És kék és végtelen 
Mocsár és süppedő zöld
Zsombék az én szemem
Arcod tavaszi mező
Szél száguld szerteszét
Enyém kopár kőfennsík
Száz ezred rágta szét
A szíved néha léha
Csacsogó kismadár
Az enyém lomha nagy hal
És megnyugvásra vár
Göcsörtös almafámtól 
Fényévre hullt gyümölcs
Légy rettegő, légy bátor
Légy cserfes  (néha bölcs) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése