2022. június 10., péntek

Ezeket a droidokat keresed! – villáminterjú Várfalvy Emőkével

 

 


 

Mi az a tíz szó, ami először eszedbe jut, ha meghallod a szót „Író Cimborák”?

Játék, együtt, közösség, történetek, szeretem, szeretnek, gyerekek, szabadság, szárnyalás, milliószín

Mi az, ami szerinted a legnagyobb érték a cimboraságban?

A közösség és a közönség határtalanul. Mivel a virtuális térben vagyunk, bárkihez eljuthatunk, bárkivel dolgozhatunk együtt történeteken szinte bármikor. Ez már kicsit maga Meseország, az Óperenciás neten innen, az üvegszálas kábelen túl, ott, ahol a kurtafurcsa térerő túr.

Szerinted kik olvassák többen a Cimbi oldalt: gyerekek vagy felnőttek? Miért?

Szerintem olyan felnőttek, akik kicsit gyerekek, vagy akiknek kis gyerekeik vannak.

Alakulhatnak-e ki (szakmai) barátságok egy online közösségen belül? Neked van-e ilyen tapasztalatod a Cimbikkel kapcsolatban?

Otthonra találtam és családra. Olyan emberekre, akikben megbízom, akikkel jó együtt lenni csendben és zajban, akikkel képesek vagyunk folytatni egymás gondolatait, pedig vannak, akiket még sosem láttam élőben. Abból lesz cimbi, akinek ott lóg a kis lélekfonala valahol a szabadban, és várja, hogy összefonhassa az övéivel. Jó itt, jó együtt, jó nekem.

Segítette-e szakmai előrelépésedet és/vagy személyiséged fejlődését a Cimbi oldal?

Mindkettőben rengeteget segített. 2016-ban ismertem meg a közösséget, akkor már 4 éve rendszeresen írtam, de éreztem, hogy nem fejlődök úgy, ahogy szeretnék. Boldizsár Ildikó tanácsolta, hogy keressek magamnak egy közösséget. Így találtam rá a cimborákra, akik közül Mészöly Ági karolt fel. Ő lett a mentorom. A mai napig számíthatok rá, ahogy Majoros Nórára, Miklya Zsoltra is, meg persze mindenkire a csapatban. Nagy Izabellával és Németh Eszterrel sokat dolgoztam együtt témaszerkesztőként. Fantasztikusak. Nyulász Péter és Smelka Sanyi humoráért és szóviccbűnözési képességeiért maximálisan oda vagyok. Bódi Katit is itt ismertem meg, különlegesen tehetséges vizuális alkotónak tartom, egy mesesorozatomat például az ő képei inspirálták.

Ki a kedvenc grafikusod? Miért? Mely cimbis illusztrációját mutatnád meg másoknak? Miért? 

Oh, én minden rajzoló munkájába képes vagyok beleszeretni. Csodálom és tisztelem őket, mert varázslatosan képesek inspirálni, vagy éppen életre kelteni, akiket én gyúrtam szógombócokból.

Egy nevet nem tudok kiemelni, szóval bocsi, több lesz. Elsőként mindenképp Bódi Kati, mert az ő elkötelezettsége, szorgalma, tehetsége lenyűgöző, de Fricska Dorka, Szabó Imola Julianna és Endrődi Kati is óriási kedvenceim. Dudás Győző zseniális humora mindig levesz a lábamról, Tuza Edittel pedig épp most dolgozunk együtt valamin, amit már nagyon várok! Ja és Lakatos István! Az az ember egy emberbőrbe csomagolt humorbonbon grafitceruza formájú varázspálcával. 

Mi a legjobb emléked a cimborasággal kapcsolatban?

A félegyházi cimbi tábor. Életem egyik legmeghatározóbb élménye volt az a szűk hét. Írtunk, tanultunk, beszélgettünk, megismertük egymást élőben. Amikor hazaértem a férjemhez és a fiaimhoz, szerintem szó szerint világított a fejem, úgy fel voltam töltődve pozitív energiával. 

Mi az, ami változtatnál a Cimbi műhely működésében? Miért?

Fantasztikus lenne, ha minden évben össze tudnánk jönni legalább 1 hosszú hétvégére. Így, hogy mindenki az 1001 munkája mellett rohan, rengeteg lehetőség, jó gondolat, együttműködés megy a levesbe, mert nincs időnk átgondolni.

Hogyan ajánlanád a Cimbiket egy most induló, ifjú alkotónak?

Gyere, ezeket a droidokat keresed!

 


Küldetés vagy játék? Tettek mezeje vagy játszótér? Szerinted mi illik jobban a Cimbora műhelyhez: küldetésnyilatkozat, játékszabály vagy ars poetica?

Mindhárom. Higgyünk magunkban, a céljainkban, a közösségünkben, a közösségünkben, játszunk tiszta lapokkal, tegyük jobb hellyé a világot. Ráfér.

 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése