2019. április 14., vasárnap

Nagy Izabella - Hajlékok


(c) Schall Eszter
Utakon

A hajlék, ahová fejed hajtod, ha párnád a kabát csücske,
vagy kedvesed csontos válla. Döccenve bukik előre,
majd húzod vissza öntudatlan, bábuként ring
és bólint állad alá, jól esik most
a hideg ablaküveg is, és az ütemes kattogás.

A hajlék, ahová megérkezel hosszú vonatút után,
fürge kezek kedvedért ütnek össze gyors vacsorát,
egy kis tojás, egy darabka sajt meg egy csésze jó tea,
az éhes utazónak a maradék jár, meg az idegen ágy.

A hajlék, ahová igyekszel a vonatúton, ha kedvesed
az ablaküvegen át kiles, esőt bámul, elmosódott, hideg
panorámát, várva a vacsorát, valahol, nemsoká.

Ketten utaztok, érkeztek, mindig csak ketten,
hajlékotok a kezeitekben.

A vonat pedig robog tovább.


(c) Schall Eszter



Az én hajlékom

Egy ágy. Egy kerek asztal. Három könyv. Pöttyös bögrében a teám.
Buksi kutya lábamnál pihen, fekete szeme figyeli, ki merre jár.





 
(c)Schall Eszter



Hegytetőn

A hegytetőn állt egy rozzant házikó.
Belepte a hó, majdnem átbukott a küszöbön.
Bübüvel arra sétáltunk a délelőttökön, és
próbáltam kitalálni, miért üres.

Azt hiszem, senkié volt a házikó. Gondoltam
egy bátor reggelen, bekukkantok. Meglesem, kié a hajlék?
Bübüvel bekopogtunk a rozzant deszkaajtón, és
vártunk csendesen.

Mintha moccant volna valaki odabent,
de lehet, hogy csak én gondoltam, itt is akad élet.
Bübü, menjünk inkább, ő vidáman nézett vissza rám,
valljuk be: féltem bemerészkedni a huzatos ajtón.

Lehet, Isten lakott a hegytetőn. Neki is jár egy hajlék.
A hó átbukott a küszöbön, bátran bemerészkedett,
Isten talán hóembert készít belőle,
de ezt csak úgy kitaláltam. Bübünek meséltem hazafelé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése