2013. április 27., szombat

Csík Mónika: Részlet egy fiú naplójából 7


Pap Kata illusztrációja



Április 13.

Most valami mást találtam ki: úgy fogok írni, mintha beszélgetnék a naplómmal. (Egyébként is valami levelet kell írni egy barátodnak a magyar háziban, jó lesz gyakorlásnak.) Lássuk csak:

Kedves Naplóm!

Valószínűleg legyintenél az újabb bejegyzésem láttán (ha lenne kezed), és azt dörmögnéd bosszankodva, hogy mit képzel ez a hebehurgya taknyos, havi egy-két bepötyögött sor még nem számít naplóírásnak (ha lenne szád), és... Igazad is lenne, mert hiába döntöm el ezredszer is, hogy már pedig mától minden este beírom a napom, hogy miért éreztem ismét pocsékul magam, meg miért dekkolok már megint szobafogságban suli után itthon, de valahogy másként alakulnak a dolgok, és napokon át nem is jutsz az eszembe.


Anya szerint emiatt, mármint a megbízhatatlanságom miatt egy gombostűt sem lehetne rám bízni, és hogy ha egyszer én valamiért felelős leszek, akkor annak régen rossz, és nem adna három napot, máris besülnék az egésszel. Anya még a teásbögrék miatt is szól, hogy ne akarjam már pont én a mosogatógépből a polcra sorakoztatni őket, a végén lecsempíteném valamelyiket, nem is értem, mintha Herendi-készletünk lenne, vagy mi, nem ez a tehénmintás.

A bolti visszajáróval is elszámoltat. Hát nem én vagyok az osztály negyedik legjobb matekosa?! Jó, az ötödik. A két kenyér, tej, fél kiló felvágott árát álmomban is össze tudom adni. Igaz, a múltkor volt egy kis keveredés a teszkósnénivel, az ezres mellé kért még ötven aprót, amikor ötszázötvenet kellett fizetnem, és valahogy olyan melegség fogott el, ott, a pénztár előtt, ahogy hallottam, a mögöttem állók cittegnek, hogy mi lesz már, a teszkósnéni kopogott a rózsaszínű műkörmével a pénztárgép fedelén, én meg sehogy sem értettem azt az ötvenest, és attól féltem, át akarnak verni, és apa majd otthon összenéz anyával, hogy ilyen kölyöknek nem lehet kutyát venni, hát ezt akárki átveri, megbízhatatlan, és akkor elkezdtem egy kicsit bőgni, a sor végén álló bácsi pedig jesszusmáriázni, hogy már csak ez hiányzott.

Amúgy szerintem tudnék gondoskodni egy kutyáról, olyan hosszú fülűről, amilyen a Colombo felügyelőnek van, és olyan vicces lenne, ha a kutyus néhanap rálépne a saját fülére, és orra bukna, vagy ha nagyon szaladna elém a suliból jövet, és a Nagyutca kanyarodójához érve felkapná a szél, és úgy repülne tovább, végig az utca felett, én pedig futnék alatta, mintha a papírsárkányomat eregetném. Apa szerint semmi tehetségem a sárkányeregetéshez, és hogy a Béla bácsi unokája bezzeg abban is megyei bajnok, és hogy még kétszer kellene megszületnem, ha a nyomába akarnék érni annak az unokagyereknek, én meg a kakaómat kezdem el kavargatni ilyenkor, figyelem, ahogy a kiskanál örvényt kavar, és arra gondolok, hogy de jó lenne apa képébe vágni, hogy futásban úgy lekörözném azt a sárkányeregető bezzeggyereket, mint a Kengyelfutó Gyalogkakukk, és ha ő is eljönne anyával legalább egy sportnapra a sulinkba, hogy megnézze, hogyan csinálom, akkor kicsit biztos büszke lenne rám.


Már ennyi, üdv: Zotya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése