2024. október 15., kedd

Lovranits Júlia Villő: Cicás mese

Basilides Kinga

 


A világ – a világom – kezdetben egy szűk, sötét, száraz kis odú volt, ahol három testvérkémmel gubbasztottunk a Mamára várva. Tíz napig még a szemünk is zárva volt, szóval akkor se láttunk volna többet, ha kint lettünk volna a szabadban. De ez a rész csak jóval később jött. 

Szóval eleinte volt ez a biztonságos sötétség, a vékony hangon miákoló tesók és Mama. Azután tíz napos korunkban végre kinyílt a szemünk, aminek mind nagyon örültünk, mert már rettentően kíváncsiak voltunk, hogy mi minden van itt még! Szőri, Pamacs és Tappancs nem fértek a bőrükbe a boldogságtól, mindjárt össze is verekedtek örömükben. 

Én inkább az odú bejáratához furakodtam, és kikukucskáltam rajta: elámultam a hatalmas, zöldes-aranyos, susogó-csivitelő mindenfélén. 

− Ez az erdő, kis vadmacskám! – mondta Mama, aki épp akkor érkezett vissza a vadászatból. – Ez a mi világszép öreg tölgyesünk, az otthonunk! 

Legszívesebben azonnal felfedezőútra indultam volna, mindent megszerezni, ami odakint megszerezhető, de erre még négy egész hetet várnom kellett. 

Azon a varázslatos éjszakán viszont az első voltam, aki kióvakodott az odúból a Mama nyomában. 

− Csak bátran, gyerekek! Hanem arra vigyázzatok, hogy ne keveredjetek rossz társaságba! Messzire kerüljétek a rosszarcú házi macskákat, mert betegségeket terjesztenek.

Hirtelen hatalmasra nőtt a tér: a szűk odú után az erdő egyetlen hatalmas játszótér volt. 

Tappancs már megint Pamacsot gyűrte. Szőri az odú nyílásában kétségbeesetten nyávogott: nem mert lejönni. 

És akkor arra szállt egy termetes éjjeli lepke! Ez már Szőrit is érdekelte annyira, hogy leugorjon. „Egy macskaként” vetettük magunkat utána. Estünk-keltünk, hemperegtünk, de bizony a lepke túljárt az eszünkön, és tovább röpült.  
Azután egy széles, fekete úthoz érkeztünk: először minden csendes volt, de akkor egy fénylő, hangos szörnyeteg robogott keresztül az úton! Itt kéne nekünk átmenni? Még egy szörnyeteg robogott el nagy fújtatva. Majd még egy. 

− Mi ez a sok, borzasztó hangos, büdös valamicsoda? – húzta el az orrát Tappancs. 

− Én sem tudom – válaszolta Mama. − Régen nem voltak ennyien. Tizenöt éves Vén Macska dédapád szerint az ő fiatal korában még ez a fekete út se létezett.

Azután Mama nekiindult, mi szaladtunk utána. 

Szerencsésen átértünk. Egy kidőlt fatörzsön sétáltunk keresztül: nagyon finom egérszaga volt!

A felfedezőúút végére elfáradtunk és hazaindultunk. Hanem akkor újra keresztül kellett menni a széles, fekete úton! 


A közepén tarthatott a család, amikor arra szállt egy termetes éjjeli lepke. Teljesen elfelejtettem, hol vagyok, és a lepke után vetettem magam. Még valahonnan hallottam, hogy a Mama sürget, hogy menjek már utána, de lefoglalt a vadászat. 

Azután hirtelen rettenetes zajjal, hihetetlen sebességgel közeledett hozzám az egyik nagy, büdös valami! A Mama és a testvéreim már rég a túloldalon voltak, én meg ott álltam egyedül a száguldó szörnyeteggel szemben. Rémülten az útra lapultam, és elzúgott a fejem felett. Azután még egy. Meg se mertem moccanni többé, hiába biztattak a többiek, hogy menjek utánuk. 

Mama megpróbált értem jönni, de akkor hirtelen újra elzúgott felettem egy ilyen szörnyű miacsoda, és visszarettentem. 

Azt hittem, elszakadok a családomtól, és rémülten miákoltam egyedül az út közepén. 


És akkor az erdőből egy kedves, csilingelő hangot hallottam: halk csengettyűszóval egy fénylő alak közeledett az erdőn át, Tölgy Tamarilla, az erdő tündére. Még csak Mama meséiből ismertem, abban sem voltam biztos, hogy létezik. A keze egyetlen intésére megállt a forgalom az úton. Odaballagott hozzám, gyengéden az ölébe vett, és átsegített a családomhoz. 

− Ezer szerencse, hogy erre jártam! – fordult a Mamához a szép tündér, miután engem a földre helyezett a Mama mellé. 

− Nem tudnád eltüntetni a szörnyeket a fekete útjukkal? – kérdeztem a megmentőmet. 

− Sajnos ehhez nincs elég hatalmam! – rázta a fejét szomorúan a tündér. − De igyekszem sokat járni az utak mentén, és próbálok segíteni annyi bajba jutott élőlényen, amennyi az erőmből telik. 

− Nem kerülhetnénk el ezt a környéket? – kérdezte Szőri.

− Sajnos pont kettészeli a területünket a fekete út. Ha nem járnánk át a túloldalra, nem lenne elég ennivalónk – magyarázta a Mama. 

Azután elbúcsúztunk a tündértől, és hazafelé vettük az irányt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése