2024. január 9., kedd

Újlaki-Nagy Júlia versei

 

Homokleves

Amikor még kicsi voltam,
és Gyurika mamája a szomszédban lakott,
egész nyáron Gyurikával
parittyáztuk a galambokat,
pedig egyikünk sem akarta őket megenni.
Azt mondtam, játsszunk inkább komolyabbat,
így megígérte, hogy majd feleségül vesz,
én pedig homoklevest főztem neki
a házfal és a szőlőlugas között.
Aztán azt játszottuk, hogy ő a részeg férjem,
és fájt a hátam, amikor a falnak lökött,
de amikor azt mondtam neki, hogy büdös a szája,
hazafutott a mamájához.

Amikor még kicsi voltam,
egyedül ettem meg a homoklevest.


Kelemen-Czakó Rita illusztrációi


Luca forog

Anyukám azt mondja:
– Ez a gyerek forogva született,
alig fordulok félre, körbejárja a fél világot!
Pedig én csak a körhintákat szeretem,
és pörgetni a biciklim kerekét,
és gurítani a tányért, amíg üres,
és karikákat rajzolni a pocsolyákba,
és körbefutni apát, amikor hazajön,
és pördülni, amikor valaki táncolni hív,
és forogni, amikor a felhőket nézem,
és a szemeimet forgatni, ha nagyi azt mondja:
– Elnövi majd az önmaga körül való forgást!
A tanci azt mondta:
– Holnap a Föld keringéséről,
az évszakok körforgásáról fogunk tanulni.
Remélem, holnap végre
kiforoghatom magam. 

 

 

Karácsonyfa

A legszebb nyár az volt,
amikor sárkányokat hoztak a Gabi-boltba,
és anyu megengedte, hogy elsétáljak
a járdán, a három gesztenyefa mellett
egészen a templomon túlig,
a messzi Gabi-boltig.
Gabi bácsi éppen akkor csomagolt
sok-sok színes sárkányt
a magas polcokra,
s Eszti néni nekem adott egyet,
a visszajáróra meg három cukorkát.
Aztán elkérte Norbi a sárkányom,
aztán elkérte Palkó a sárkányom,
aztán elkérte Kriszti a sárkányom,
aztán reptettem én is a sárkányom.
De jaj, felakadt az akácfára!

Elment Norbi is a Gabi-boltba,
Eszti nénitől sárkányt vett magának,
aztán elkérte Palkó a sárkányát,
aztán elkérte Kriszti a sárkányát,
aztán reptettem én is a sárkányát.
De jaj, felakadt az akácfára!

Elment Palkó is a Gabi-boltba,
Eszti nénitől sárkányt vett magának,
aztán elkérte Kriszti a sárkányát,
aztán elkérte Norbi a sárkányát,
aztán reptettem én is a sárkányát.
De jaj, felakadt az akácfára!

Elment Kriszti is a Gabi-boltba,
Eszti nénitől sárkányt vett magának,
aztán elkérte Norbi a sárkányát,
aztán elkérte Palkó a sárkányát,
aztán reptettem én is a sárkányát.
De jaj, felakadt az akácfára!



A legszebb nyár az volt,
amikor sárkányokat hoztak a Gabi-boltba,
és felakadt az akácfára a sárkányom,
és felakadt az akácfára Norbi sárkánya,
és felakadt az akácfára Palkó sárkánya,
és felakadt az akácfára Kriszti sárkánya,
mi pedig nevettünk, vihogtunk,
hogy milyen szép színes lett
az akáckarácsonyfa.


Szerkesztette: Miklya Zsolt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése