2020. szeptember 28., hétfő

Miklya Zsolt: Második hullám - Varga Liliána rajza - Tóth Ágnes:Ne félj!

"Én úgy elcsetelnék, meg minden, 
de vágyom már, hogy rám tekintsen 
egy kék szempár a maszk felett."

"Nézd, rajtam a varázsmellény."  







Miklya Zsolt: Második hullám 

Maszkban kell majd az órán ülni? 
És jobb lesz egymást elkerülni? 
Ne már! Ez annyira beteg. 

Vagy táv lesz megint minden óra? 
Hány pixel jut a kakaóra? 
Még mit kérdezzek tőletek? 

Ha megjön a második hullám, 
marad-e üres hely a nullán?
Szorozni hullámmal lehet? 

És gyűjtjük majd a PET-palackot, 
a vécégurigát, a maszkot 
gesztenye, csigaház helyett? 

Vagy szól a cseten tanár néni, 
hogy füzeteinket megnézi, 
ma nem lesz onlájn felelet? 

Én úgy elcsetelnék, meg minden, 
de vágyom már, hogy rám tekintsen 
egy kék szempár a maszk felett. 

Hagy legyek elkerülhetetlen 
a folyosón a nagyszünetben, 
nem tudok erre jobb helyet. 

 És hagy fussam vele a kúpert, 
hogy elismerjem, megint ő nyert, 
pedig még futni sem szeret. 

 Úgy vágyom már a nagyszünetre, 
jobban, mint bármi, ócska csetre. 
Erről meg vajon ki tehet? 


(c)Varga Liliána rajza



 Tóth Ágnes: Ne félj! 

 Mostanában mindig félek. 
 Félelmemben alig élek. 
 Rettegek a sötétségtől, 
 vírusoktól, betegségtől. 

 Ha beteg lesz húgom, 
Réka, visznek minket karanténba? 
 Szeptemberben vár a suli. 
 Ez most nem lesz egy jó buli. 

 Görcsölök az iskolától, 
 viszolygok a tanulástól. 
 Legjobb barátom a padban, 
 nem ismer rám majd a maszkban. 

 Látva, hogy mindentől félek, 
 nagyikám, a drága lélek 
 varázsmellényt kötött nekem, 
 az űzte el a félelmem. 

 És most itt feszítek hetykén. 
 Nézd, rajtam a varázsmellény. 
 Végre bátor gyerek lettem. 
 Félelmeim kinevettem!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése