2020. január 3., péntek

Várfalvy Emőke: A háború magja

Illusztráció: Pap Kata
El kell kapnunk őket!
Kiket?
Őket, ott. Veszélyesek.
Nem tűnnek annak.
Pedig nézd meg, azok. Látszik a szemükön.
A szemükön?
Gonoszan néznek.
Szerintem csak fáradtak. Elbambultak.
Nem, nem, nézd! A kezük is olyan…olyan… nézd, az ott most ökölbe szorítja a kezét.
Szerintem csak fázik. Nézd, most meg is fújja. Elég hideg van.
Biztos csak felkészül, hogyha meg kell ütnie…
De miért ütne meg?!
Mert látszik rajta, hogy gyűlöl.
Miből?
Már mondtam! A szemén. Meg, ahogy olyan magabiztosan áll ott a társai között.
Szép a tartása. Ritka az ilyen.
Biztos katonának nevelték.
Szerintem csak sportol. Lehet, hogy úszik. Attól szépen erősödnek a hátizmok.
Ez a katonaiskola eredménye. Nézd meg a bakancsát!
Rajtad is bakancs van.
De az enyém régi.
Nem tudom, mit számít a bakancs kora, és különben is, szerintem nagyon szimpatikusak.
Persze, mert annak akarnak tűnni. Ez átverés. Beetetés. Mind egyformák.
Milyenek?
Gonoszak. Nézd a szemét, már hunyorog.
Lehet, otthon hagyta a szemüvegét, és nem látja az óráját.
Szerintem most méri fel, hányan vagyunk. És van-e nálunk fegyver.
Szerintem meg csak tudni akarja, hogy hány óra.
A Józsit is biztos ezek intézték el.



A Józsi csak nagy rosszul esett. Nem hiszem, hogy ehhez nekik ott bármi közük lenne.
Javíthatatlan vagy!
Miért?
Mert képes vagy mindenkiről a jót feltételezni.
Miért ne tenném?
Mert háború van.
Ezt kicsit túlzásnak érzem.
Pedig nem az. Megmondták, hogy jönni fognak, és akkor végünk.
Kik mondták?
Tudod jól, ők. Ha ők mondják, az úgy van. A tévében is benne volt, meg az újságban is.
Nem nézek ilyesmit.
Akkor mégis, hogy akarsz felkészülni?
Mire?
Arra, hogy megvédd magad?
Mitől?
Tőlük.
Ha majd bántani akarnak, kitalálom.
Akkor már késő lesz. Nekünk kell először ütni. A meglepetés ereje…
Ezt most nem mondod komolyan!
De még mennyire! Nézd meg! Most pont ide néz… most meg elindult erre…figyelj, én megütöm, ésha a földön van, rúgod aztán…
Várj egy kicsit, szerintem…
Inkább megütöm. Előbb én, mielőtt idejön és ő kezdi. Nézd, milyen magabiztosan vigyorog azokkala hófehér fogaival. Egyáltalán hogy vett észre?
Várj! Inkább majd én.
Jó, te ütöd le, én rúgom…és ha a többiek jönnek…de itt is van…mindjárt…
Hello Sir! Could you please tell me where can I find the corps-man. I’m Eric, I’m the surgeon of NATO
forces and trying to find the guy who need help in az urgent surgery.
Mit hadovál ez itt össze?
A Józsit jött megműteni?
Mivan?
Sebész.
De fekete!
És? Segít a Józsinak.
De…
Semmi de. Megyek, megmutatom neki az egészségügyis sátrat.
Lehet, a Józsit akarja eltenni láb alól.
Igen, persze. Ezek olyan gazdagok, hogy mindenkihez külön képzett sebészorvost küldenek, hogy
kinyírja. Jó kis háború lesz ez, mondhatom.
Nem vagy vicces.
Pedig arra gondoltam, ha megtámad, útközben halálra röhögtetem. Ismerek egy csomó jó angol
viccet. Jó tervnek tűnt.
Bohócnak kellett volna menned.
De hisz az vagyok. Ahogy te is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése