2018. május 10., csütörtök

Juhász Dóra és Nagy Izabella: negyvenöt perc


Ami a szívemen…

Néha azt gondolom, miért kell extraunalmas órát tartani.
Amikor nemtudok mit kezdeni magammal, előbukkan a képzeletemben egy macska. Tudom ez egy kicsit kislányos. Ilyen korban már a fiúk után kéne nézelődni. De nekem a cicák a képzeletem szülöttei. Elképzelem, hogy játszanak és esznek. De egy pillanatban eltűnik a képzelet, és a nevemet hallom. Ilyenkor felszólít a tanár. Nemtudom, hogy mi volt a kérdés, így csak nézek ki a fejemből. Majd ránézek a faliórára, és rájövök, hogy még csak 5 perc ment el az órából.
De rájöttem, ha odafigyelek, gyorsabban telik az óra. Mostanában mindig csillagos ötösöket kapok. Így jobb is, mint amikor 4-es voltam.

Juhász Dóra 5.a

Juhász Dóra (5.a) illusztrációja


Nagy Izabella
negyvenöt perc

azt mondják ilyen korban már a fiúk után kéne nézelődni
minek úgy sietni van még időm a szerelemre
a töriórán nemtudok mit kezdeni magammal és azt gondolom
nem kéne ilyen extraunalmas órát tartani
néha az ének meg a nyelvtan is ilyen máskor meg a matek
lehet hogy egyszerűen csak el kéne engedni a képzeletemet
mint egy szép kerek lufit s hagyni mert ilyenkor
előbukkan valahonnan egy
m a cs k a
kék a szeme zöld a bajsza narancsszínű a mosolya
egy csíkos kandúrral sakkozik a tanári asztalon
majd felugrik a szekrény tetejére s onnan súg a felelésnél
narancsszínűt mosolyogva kacsint a csíkos kandúrra
rózsaszín rágógumi buborékot fúj s engem szólít
Dóri, Dóri, Juhász Dóri
s én csak pislogok értetlenül eltűnt a macska a kandúr
a narancsszínű mosoly és a rózsaszín rágóbuborék
csak az öt bé a tanár meg én maradtunk
és negyven perc az órából meg a felelés
Dóri inkább figyelj mondja a tanár s én ígérem hogy ezt teszem
figyelek s jobb lesz a jegyem csillagos ötös meg egy gyengécske hatos
a tábla mögül a csíkos kandúr titokban narancsost mosolyog
na meg a fiúk az utolsó padban

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése