2018. május 11., péntek

Fekete Norbert és Csík Mónika: Spenótpuding


Ami a szívemen…
            Miért nem lehet hétköznap aludni minimum 9-ig? Nem értem.
            Minden reggel 6:30-kor kelek, és mindig hétig felszenvedem magam. Aztán félig elaludva megyek reggelizni. És irány a suli. Énszerintem nem vagyok egyedül, mert miközben ezt írom, itt ásít mellettem a barátom 8:15-kor. Szóval azért keljek föl ilyen korán, hogy aztán meg menjek a suliba, ahol kezdődik a természet doga? És sajnos fáradtan még nehezebb figyelni, mint éberen. Szóval ez a dolog engem nagyon zaklat. Miért nem lehet aludni, ha nem is 9-ig, legalább 8-ig. Nem értem.
            Remélem, egyszer ezen változtatnak, mert szerintem ez szörnyű dolog, hogy szinte minden nap csak 6-ig vagy 6:30-ig lehet aludni. És valljuk be, hogy a pihenés tényleg fontos.
            És én ezt nem úgy írom le, hogy 11-ig vagyok fönn, nem, én minden nap (kivétel a Péntek Szombat) 9-kor már alszom. 

Fekete Norbert 5.b

Fekete Norbert (5.b) illusztrációja


Csík Mónika
Spenótpuding

A reggel lapos és zöld,
néha hagymaszaga,
néha lábszaga,
néha meg ázott egérszaga van,

úgy hever benne a Nap,
akár egy gazdátlan,
sárga gumicsizma,

ez a sok folt itt körötte
szállongó légypiszok,

a fák koronájukkal
kapaszkodnak az égbe,
gyökerük meg épp csak
leér a földig –
földlabda-világ,

kondenzcsík ködöl
a madártollakon át,
(sugárhajtásúak a fecskék,
hat sugárnyaláb
a gyorsulásuk,
és a legyet
röptükben el),

az autók mindegyike
M&M’s csokigolyó,
tututtolnak ki-be a
gyárkapuk száján,
a reggeli csúcsban
anyázik, aki bennük ül,

zabpehelyfüggöny
és spenótpuding a
fő elemeim a képen,

utálom a reggeli rajzot,
és mindent, ami zöld,

a koránkelésnél tán
csak az első rajzóra
készít ki jobban, na
meg a menzás paraj,

a helyesírás is, persze,
néha a matek,

miféle impresszionizmus,
miféle plein air,

a tanárnő száján
hieroglifák
potyognak ki,
kupacban gyűlnek
a katedra szélén,
innen nézve csendélet-
szerű az egész,

mellettem alszik Gyula
a padra dőlve, tiszta
vízfesték a képe,
egy légy gyalogol át épp
a Gyula félkész tengerén,

lehetne szárnyas
Magellán e légyből,
felfedezője a kéknek,

belőlem meg előbb lenne
Popeye mint Picasso.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése