2017. április 14., péntek

Interjú Smelka Sándorral

Sanyi te, jer ide - szólt Miklya Luzsányi Mónika, Smelka Sándor pedig jött, látott, játszott. Meg játszik. Meg játszani is fog. Üdv a klubban!


Rímkóci Bori: Hogyan, mikor keveredtél az Író Cimborák közé?
Smelka Sándor: Tavaly kaptam Miklya Luzsányi Mónitól egy e-mailt, hogy van még hely az Író Cimborák első táborában. Azt válaszoltam, hogy nagyon szívesen mennék, de én még nem írtam meséket. Móni válasza az volt, hogy majd a tábor után fogok. És igaza lett.

R.B.: Mit jelent számodra az, hogy az ÍC tagja vagy?
Sz.S.: A szórakoztató irodalomból érkeztem, leginkább felnőtteknek írok rövidebb, könnyedebb prózákat, humoreszkeket, melyek egy pécsi online újságban jelennek meg, így számomra egyfajta kirándulást jelent ebben a műhelyben alkotni. Mindig úgy képzeltem, hogy akkor kezd el meséket írni az ember, amikor gyereke születik, vagy a munkája során napi kapcsolatban kerül a „célszemélyekkel”. Én nem vagyok szülő, más gyerek sincs a közelemben (leszámítva a sérült gyerekeket, ami kicsit más közeg), ezért kihívás is egyúttal a meseírás. Teljesen új világ ez nekem, amit úgy próbálok belakni, hogy sokat olvasok, tanulok más cimbik meséiből. Nagy-nagy megtiszteltetés számomra, hogy ilyen szerzőtársak közt tanulhatok.

R.B.: Melyik téma volt az elmúlt öt évben a kedvenced? Milyen projektet látnál szívesen?
Sz.S: Nincs nagy múltam az Író Cimborák közt, de talán a 2016-os decemberi témát említeném meg, hiszen ekkor írtam először mesét egy adott témában, adott határidőre „élesben”. Egy karácsonyi színdarab volt a feladat, erre írtam egy mikulás mesét.
Hogy milyen projektötletem lenne? Űrhajós téma volt már?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése