2013. április 30., kedd

Simon Réka Zsuzsanna: Levél apának



Vajda Nóra Anna (12 éves) illusztrációja
Apa, kérlek, beszélj anyával! Nem tudom, mit csináljak, mert még mindig haragszik, amiatt, hogy két hete kiszöktem a házból. Nem hajlandó beszélni velem. Azt mondja, feltettem a pontot az i-re, és végleg kicsordult a pohár. Az iskolából mindennap egyenesen haza kell jönnöm, és nem használhatom a mobilom sem. Nem akartam kimászni az ablakon, de megtiltotta, hogy elmenjek a szombat esti buliba. Már tizenhat vagyok, apa, nem három! Ezt mindig elfelejti. Barbi ott álldogált az ablak alatt, és azt mondta, ha nem megyek velük, örök harag, többé nem szól hozzám. Nem tehettem meg ezt Barbival. Ő a legjobb barátnőm, mióta elköltöztünk tőled. Anya azt mondja, rossz hatással van rám, de Apa, ő csak jót akar nekem. Figyel rám, és őszintén mondom, nem igaz, hogy már iszik, cigizik és órákat lóg a chaten. Hogy nem szeret iskolába járni, ez sincs azért teljesen így. A tornaórát kifejezetten szereti. Tudod, mindig együtt tartjuk a 10. C-sekkel. Köztük több a fiú.
Anya azt mondja, hogy mióta vele barátkozom, nem olvasok, csak bambulok naphosszat a tévé előtt, nem csinálok semmi értelmeset. Nem segítek és még a szemetet sem viszem le. Jó, belátom, néha elfelejtek segíteni, de a tányért mindig elmosom magam után. Ez már valami, nem?
Most mondd meg, mire jó ez a szobafogság? Még azt is figyeli, mikor, mit és mennyit eszek. Azt mondja, hogy ez így nem mehet tovább, mert anorexiás leszek a sok éhezéstől, és bele is halhatok. De apa, Barbi szerint is még fogynom kell 3 kilót. Ő is fogyott, és nézd meg, milyen jól néz ki. Anya szerint csontsovány, pedig nem is.
Nem tudom, mi lesz, Apa. Rád hallgat, kérlek, mondd neki, hogy tényleg nem fordul többé elő, hogy elszököm. Igazából inni sem akartam, de ott mindenki ivott, nem lehettem én a kakukktojás, érted, ugye?
Köszönöm, apa,


puszillak,


Emma



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése