2013. január 28., hétfő

Simon Réka Zsuzsanna: Pöccintünk vagy koccintunk?


Mottó: A tizenötödikkel koccint,
A tizenhatodikkal pöccint


Varga Zsófia illusztrációja
‒ Most akkor pöccintünk? ‒ kérdezte értetlenkedve a hatszor kétszázhuszonöt éves sárkány második feje.
‒ Inkább koccintsunk! ‒ javasolta a hatszor kétszázhuszonhat, jaj, bocsánat, elszámoltam, kétszáhuszonöt éves sárkány első feje.
‒ Ha nem akartok gombfocizni, nekem nyolc, de akkor ne vacakoljatok, döntsük el végre! ‒ szólt fintorogva a harmadik fej.
‒ Most mit türelmetlenkedsz ilyen fontos teendők megbeszélésekor? ‒ böccentett  a második fej.
‒ Vagy koccintunk, vagy pöccintünk, és kész! ‒ emelte fel kissé mély hangját a harmadik fej.
‒ Mi az, hogy vagy-vagy ‒ tekintgetett jobbra-balra az első fej ‒, te nem veszed észre, hogy harmadik vagy a sorban? Én mondom meg, hogy mi legyen, én vagyok az első fej!

‒ Mi az, hogy te vagy az első? Balról te vagy, de jobbról én vagyok. Ezt azért jó lenne figyelembe venni végre, nem gondolod? ‒ akadékoskodott a  balról harmadik, vagyis a jobbról első fej.
‒ Két kezünk van, három fejünk! Nem tudunk egyszerre pöccinteni is meg koccintani is ‒ szólt a második fej és még hozzádünnyögte: ‒ Csak két fej között ne legyen feje az embernek. Pontosítok: sárkánynak. Jaj!
‒ Minek kell nekünk most koccintani? Na minek? Ünneplünk tán, és én nem tudok róla? ‒ kötözködött a harmadik fej.
‒ És pöccinteni? Azt kell? ‒ húzta össze szemöldökét az első fej.
‒ Mindig ez van! Mindig! ‒ hüppögte a második fej.
‒ Jaj, na, ne kezd már megint! ‒ vágott egyszerre savanyú képet az első és a harmadik fej.
De vághatták a citromképeket, szegény második fej úgy elkezdte a bömbölést, hogy összecsődült a sárkánycsalád apraja-nagyja.
‒ Most akkor mi legyen, apjuk? ‒ kérdezte pöttyös kendőjét igazgatva a sárkánymama.
‒ Mindenki gombfocizik! Egy-kettő! Elő a gombfocikat! Aztán, ha nyerek, koccintunk is! ‒ szólt sárkánypapa, és jókorát pödörintett sárkánybajszán.
És így is lett, pöccintettek, majd koccintottak, mert természetesen sárkánypapát gombfociban sosem lehetett legyőzni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése